Chat with us, powered by LiveChat

بیمه های آتش سوزی

بیمه آتش سوزی با هدف تأمین امنیت خاطر شما در برابر بیم ناشی از احتمال وقوع حریق و به منظور حفظ سرمایه هایتان از خسارات ناشی از وقوع خطرهای تحت پوشش بیمه نامه ارائه می گردد.

  • بیمه آتش سوزی منازل مسکونی
  • بیمه آتش سوزی واحدهای تولیدی و مراکز صنعتی
  • بیمه آتش سوزی انبارها و مراکز غیر صنعتی (مانند اماکن تجاری، اداری، مطب پزشکان و…)

۱- خطرهای اصلی: شامل آتش سوزی، صاعقه و انفجار
۲- خطرهای اضافی یا تبعی که بیمه گذار به اختیار می تواند انتخاب کند و رایج ترین آن ها عبارتند از: زلزله و آتشفشان، سیل و طغیان آب، طوفان و تندباد، سرقت با شکست حرز، ترکیدگی لوله های آب، ضایعات ناشی از بارش باران و ذوب برف، سقوط هواپیما و بالگرد، شکست شیشه، ترکیدگی ظروف تحت فشار صنعتی، هزینه پاکسازی ضایعات، رانش زمین، شورش و بلوا و …

مدت بیمه نامه معمولاً یک سال است، ولی این امکان وجود دارد تا بیمه نامه برای مدتی کمتر یا بیشتر از یک سال نیز صادر شود.

 

طرح های ذیل با هدف ایجاد امکان فروش آسان و بهره مندی قشرهای مختلف جامعه از پوشش های بیمه آتش سوزی با امکان پرداخت حق بیمه ای اندک، تدوین شده و جهت فروش قرار گرفته است که عبارت است از:

۱- طرح جامع خانه و خانواده (طرح جامع خانوار)

  • پوشش ارزش اعیانی ساختمان، تاسیسات و اثاثه بیمه گذار در قبال خطرهای آتش سوزی، صاعقه، انفجار
  • پرداخت هزینه اسکان موقت خانواده بیمه گذار در صورت تحقق حداقل یکی از خطرهای بیمه شده و عدم امکان سکونت در منزل تا سقف مقرر در بیمه نامه
  • جبران غرامت فوت و نقص عضو بیمه گذار، همسر و فرزندان وی ناشی از تحقق خطرهای تحت پوشش تا سقف مقرر در بیمه نامه
  • جبران هزینه های پزشکی وارد شده به بیمه گذار، همسر و فرزندان وی در محل مورد بیمه ناشی از تحقق خطرهای تحت پوشش تا سقف مقرر در بیمه نامه

۲- طرح سپرده گذاران بانک اقتصاد نوین

  • در صورت بازگشایی یا داشتن سپرده بانکی یکساله معتبر نزد بانک اقتصاد نوین، بیمه نامه آتش سوزی با پوشش های آتش سوزی، صاعقه و انفجار برای ارزش اعیانی ساختمان مسکونی و اثاثه با سرمایه معین صادر خواهد شد.

۳- طرح بیمه گذاران مراکز صنعتی

  • با بهره گیری از توان بالای متخصصان با تجربه و مطرح ارزیابی ریسک، همزمان با صدور بیمه نامه آتش سوزی و با هدف شناسایی مخاطرات موجود در محل مورد بیمه، همراه با ارائه راه کارهای پیش گیرانه صورت می پذیرد.
  • از آسانسور استفاده نکنید.
  • با آرامش محل را تخلیه نمائید.
  • با سازمان آتش نشانی (شماره ۱۲۵) تماس بگیرید.
  • جریان برق را از محل فیوز اصلی و گاز را از محل شیر اصلی قطع نمایید.
  • شرکت بیمه را از وقوع خسارت مطلع سازید.

  • انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از توسعه خسارت در زمان وقوع حادثه یا بعد از وقوع آن (حتی المقدور با هماهنگی شرکت بیمه)
  • عدم تغییر در اموال بیمه شده بدون اجازه شرکت بیمه و یا هرگونه جابجایی اموال آسیب دیده و یا سالم تا ارزیابی خسارت و تشخیص علت وقوع حادثه برای کارشناسان ممکن باشد. بدیهی است هرگونه جابجایی اموال سالم جهت نجات و یا کاهش خسارت با رعایت منافع عمومی که مورد تایید کارشناسان شرکت باشد، بلامانع خواهد بود.
  • عدم سازش با مقصرین حادثه و عدم اعلام رضایت به آنها بدون اطلاع و تایید شرکت بیمه.

  • مطلع نمودن واحد صدور بیمه نامه مربوطه و با یکی از شعب، مجتمع های شرکت بیمه از وقوع خسارت بلافاصله پس از اطلاع از حادثه، حداکثر ظرف مدت ۵ روز به صورت حضوری، تلفنی و یا از طریق نمابر و … .
  • اعلام شماره بیمه نامه، نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود به واحد مربوطه جهت هماهنگی بازدید و کارشناسی از محل.
  • اعلام مواضع آسیب دیده اموال منقول و غیرمنقول (اعم از ساختمان، تأسیسات، اثاثیه و موجودی) به تفکیک به واحد مربوطه و همچنین مبلغ تقریبی خسارت و ارزش اموال بلافاصله قبل از حادثه.

  • اخذ نامه از کارشناس بازدید کننده جهت ارائه به نیروی انتظامی و سازمان آتش نشانی و یا سایر سازمان های ذیربط.
  • اخذ گزارش مقامات انتظامی محل وقوع حادثه و ارسال به واحد رسیدگی کننده به پرونده جهت تکمیل پرونده در مراحل بعدی.
  • اخذ گزارش سازمان آتش نشانی و سایر سازمان های ذیربط (معرفی شده توسط کارشناسان شرکت بیمه از محل حادثه و ارسال به واحد رسیدگی کننده به پرونده جهت تکمیل پرونده در مراحل بعدی.
  • لازم به ذکر است در صورت نیاز به مدارک اضافی کارشناس رسیدگی کننده به پرونده به اطلاع شما می رساند.
  • میزان تعهدات شرکت بیمه در بیمه نامه شما درج شده است.